התקשרו אלינו : 052-6928897 - המייל שלנו - shrem2626@gmail.com - בדיקה ראשונית ללא תשלום

התקשרו אלינו :
052-6928897 | 077-7065276
המייל שלנו - shrem2626@gmail.com
בדיקה ראשונית ללא תשלום

גרפולוגיה – מהו העונש בגין זיוף למטרת הונאה או מרמה

ככול שהטכנולוגיה מתקדמת יותר  מידת הקושי ליצור זיוף או הונאה ומרמה קלים יותר, האומנם? היום אנחנו נחשפים יותר לזיוף מסמכים רשמיים, שטרות חוב , חתימות, חוזים, צוואות  ועוד. כמובן שמדובר בעבירה פלילית מהחמורות ביותר הקיימות בחוק העונשין. נשאלת השאלה מהי הענישה בגין זיוף תעודות ומסמכים?

האם ישנן דרגות למידת הזיוף?

אנחנו חייבים להבין שכל דבר מתחלק  לשלושה  סוגים שונים של זיוף חתימה ומסמכים (לעשות קישור): הנקודה הראשונה היא  כאשר ישנו  מסמך מזויף שלא היה קיים לפני כן, אך הוא נוצר בכוונה תחילה כדי להוכיח את האמת כלפי צד אחד בלבד.

נקודה נוספת היא, כאשר ישנו זיוף של מסמך מקורי או קיים, אולם אחד מהצדדים יצר את השינוי, כאשר ישנם  פרטים שמופיעים במסמך . נקודה אחרונה היא כאשר ישנו  זיוף של חתימה בצוואה של המנוח (והחתימה עצמה שנויה במחלוקת).

בשלושת הנקודות הללו כמובן שנמצא זיוף ולכן הנאשם עלול למצוא את עצמו במאסר מאחורי סורג ובריח לתקופה שבין שנה ועד מספר שנים, תלוי בחומרת הזיוף והאם הוא נעשה לשם הונאה או קבלת דבר מה במרמה.

מה המשמעות של שימוש במסמך מזיוף מבחינה חוקית?

כאשר אנחנו משתמשים במסמך מזויף, האם אנחנו מודעים למשמעות של הזיוף עצמו, מדוע אנחנו בכל זאת עושים שימוש במסמך המזויף, למרות שזאת עבירה פלילית?

 בכל פעולה שימושית ולו הקטנה ביותר כמו: קריאה, הנפקה, נשיאה וכדומה של המסמך, אנחנו מודעים שבמסמך התבצע שינוי משמעותי לטובת אחד צדדים בלבד, אולם ישנה מחלוקת האם החתימה מקורית או מזויפת ואז פונים לגרפולוג משפטי שירשום את חוות דעתו.

כיצד השופט/ת מגיב/ה מבחינה חוקית לנושא של זיוף חתימה?

כפי שציינתי ישנן דרגות שונות  לזיוף חתימה ולכן השופט/ת מתחשבים בכמה אלמנטים חשובים והם: מי ביצע את הזיוף או קשור אליו בעקיפין, האם אותו אדם יודע שהמסמך אמנם מזויף ומהי מטרת הזיוף/מרמה/הונאה והאם יש לאדם שביצע, עבר בנושא זיוף או עבר פלילי בכלל.

הנתונים הללו עוזרים לשופט/ת לקבל החלטה. כמובן שישנה אפשרות לעזר בחוות דעת משפטית גרפולוגית אשר תעזור לשופט לקבל החלטה בצורה חד משמעית.

אתם מוזמנים לשאול אותי שאלות נוספות בנושא זיוף ואימות כתב יד או לשתף אותי בסיפורכם האישי וכיצד אתם מתמודדים אתו. 

Scroll to Top
גלילה למעלה דילוג לתוכן