התקשרו אלינו : 052-6928897 - המייל שלנו - shrem2626@gmail.com - בדיקה ראשונית ללא תשלום

התקשרו אלינו :
052-6928897 | 077-7065276
המייל שלנו - shrem2626@gmail.com
בדיקה ראשונית ללא תשלום

גרפולוגיה – זייפו את החתימה שלי

לא עובר יום בו אנו לא שומעים על הונאות מסוגים שונים; זיוף חתימה, זיוף צוואות, זיוף חתימות על צ'קים, זיוף כתבי יד ועוד.

את התוצאות העגומות של המקרים הללו אנו רואים בתוכניות טלוויזיה שונות, אשר כמה מצער, מראות את המקרים שכבר קרו בדיעבד. כיצד אנו נלחמים בתופעה זאת? מה עלינו לעשות בכדי שמקרים כאלו לא יישנו? על מה צריך לתת את הדעת? הגרפולוגיה נלחמת בתופעה זו במרץ רב ויכולה להביא הוכחה מדויקת ביותר תוך כדי שימוש בדיקת השוואת חתימות בחשד לזיוף חתימה על מסמך, באם במסמך מופיעים מספר רב של אלמנטים גרפיים ותנועות מוטוריות של כתב היד. כל אלה משולבים בממצאים נוספים שעשויים להשפיע על אבחון החתימות, להלן סקירה של חלק מהבדיקות המתבצעות ע"י גרפולוג בהליך של השוואת חתימות על מסמכים לשימוש פרטי או להגשת חוות דעת לבית משפט.

כמה מהר אתם חותמים.

בלימודי גרפולוגיה לומדים בין השאר על מהירות הכתיבה, ישנם הכותבים מהר וישנם הכותבים יותר לאט (בהשוואה לאלו הכותבים מהר). תחילה הגרפולוג צריך להשוות בין מהירויות החתימה, במידה ונמצא שוני בין המהירויות עולה החשד הראשון לזיוף חתימה, אך אין בפרמטר גרפי בודד זה בכדי לקבוע דעה חד משמעית.

כיצד אתם חותמים..

כל אדם מחזיק את כלי הכתיבה באופן מעט שונה, יש כאלה שאוחזים בחוזקה את העט, ויש שאוחזים באופן רפוי יחסי, בזווית כזו או בזווית אחרת, כל פרמטר שכזה עשוי להשפיע על "אופי" הקו הנוצר על הנייר. חתימה בדרך כלל מורכבת, מקווים עולים ויורדים, כמו קמרים, קערים, לולאות וזוויות, באם בצורניות של אלה נמצאו שינויים הרי שיש חשד נוסף לזיוף חתימה.

איזה לחץ!!

כאשר אדם כותב על דף נייר, הוא מפעיל כוח על כלי הכתיבה. חודו של כלי הכתיבה מותיר לחץ על הנייר, כאשר לחץ הכתיבה חזק במיוחד, ניתן להבחין בו בצידו השני של הנייר, גם בעין בלתי מקצועית. לחץ הכתב יכול גם להתחלק למספר חלקים בחתימה בודדת.

מרדכי שרם הינו גרפולוג מומחה לזיוף חתימה. לפרטים נוספים ולקבלת חוות דעת ראשונית ללא תשלום לגבי זיוף חתימה במסמך צרו עימנו קשר.

לחצו כאן וגלו מה בודקים במקרה של זיוף חתימות

Scroll to Top
גלילה למעלה דילוג לתוכן