התקשרו אלינו : 052-6928897 - המייל שלנו - shrem2626@gmail.com - בדיקה ראשונית ללא תשלום

התקשרו אלינו :
052-6928897 | 077-7065276
המייל שלנו - shrem2626@gmail.com
בדיקה ראשונית ללא תשלום

גרפולוג – זיוף חתימה – מה בודקים?

יש אנשים החותמים ומותירים לחץ חזק בקווים היורדים, או לחליפין בקווים העולים. יש ושאר הקווים בחתימה מצויים בלחץ אחר ויש שהפוך.

בהשוואת חתימות ע"י גרפולוג, מגדילים את "עובי הנייר" פי מאות אחוזים לצורך מדידה של כמות הלחץ המצויה על הנייר. במידה ונמצאו אי התאמות מבחינת הלחץ הרי לנו מאפיין נוסף שיכול להצביע על זיוף חתימה.

חשוב לדעת שלסוג העט ולסוג הנייר באם הוא עבה או דק, ישנה גם חשיבות מאוד גדולה בהשוואת לחץ כתיבה על נייר. הלחץ עשוי להיות חזק יותר על נייר דק יחסית, מאשר על נייר עבה יותר וזאת בשל סיביות של התנגדות חוד כלי הכתיבה בנייר.

מה בהתחלה ומה בסיום

החתימה היא מעיין קן דק ומתפתל, המתחיל בנקודה מסוימת ומסתיים בנקודה אחרת, הנקודה בה מניח החותם את כלי הכתיבה ומתחיל בביצוע החתימה היא קו התחלת החתימה וקו הסיום הוא הקו בו העט עוזב את הנייר בפעם האחרונה.

להתחלות וסיומים אלה יש צורות אופייניות. חלקן דומות בצורתן לחוט, חלקן דומות לשיפוד "חד ודוקר", וחלקן גדומות, הבדיקה הזאת מתבצעת ע"י הגדלה של קווי הפתיחה והסיום ובאם נמצאו אי התאמות במאפיין גרפי זה הרי שיש לנו מאפיין נוסף שיכול להצביע על זיוף חתימה.

הדומה, השונה והזהה

אין שני כתבי יד זהים – אך ישנם כתב יד דומים, לעתים הם יכולים להיות מאד דומים אך ההשוואה בניהם מאופיינת בצורות וקווים (לעתים זעירים) שכל כותב מבצע באופן שונה. לעתים קיים "עיגול" קטן באות "מ" אשר חוזרת על עצמה בכל אותיות "מ" של אותו כותב.

לעתים קיים סלסול של סיומת האות "ת" כלפי מטה ואחורה או כלפי מעלה ואחורה ועוד מאפיינים גרפים רבים.

באם נמצא שמאפיין גרפי אופייני שכזה מצוי בשתי חתימות להשוואה, גם כאן ניתן לקבל חיזוק לזיופה של חתימה. אי לכך, עבודתו של גרפולוג משפטי מומחה בתחום גרפולוגיה משפטית הינה עבודה של בלש חוקר הדורשת יכולת בילוש מצד אחד – וידע רב מתחום הגרפולוגיה.

מרדכי שרם הינו גרפולוג מומחה ל-זיוף חתימה. לפרטים נוספים ולקבלת חוות דעת ראשונית ללא תשלום, לגבי זיוף חתימה במסמך צרו עימנו קשר.

Scroll to Top
גלילה למעלה דילוג לתוכן